Kundeservice og kjøpsbetingelser

Vi er alltid på utkikk etter å bli bedre. Derfor er tilbakemeldingen din viktig for oss. Har du spørsmål, hjelper vi deg gjerne.

Finner du ikke svar på det du lurer på må du gjerne kontakte oss. Generell informasjon vedrørende registrering, levering, retur av varer og faktura finner du her.

Har du spørsmål kan du kontakte oss via e-post. Er spørsmålet knyttet til bestilling anbefaler vi at du oppgir ordrenummeret ditt, for å kunne hjelpe deg raskere.

Vi er en liten bedrift og gjør vårt beste for å svare alle henvendelser så snart vi kan. Men det kan dessverre ta litt tid i enkelte perioder.

Parter

Melis Design AS - Org. Nr. 918 668 624. Adresse: Skøyen allé 2, 0667 Oslo.  post@melisdesign.no og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

 

Frakt og levering

Alle forsendelser sendes som pakke via Helt hjem/Posten. Pakken kan forventes levert i løpet av 3-5 hverdager. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i visse perioder med helligdager og ferie. 

Vi leverer ordre til hele Norge, men vi sender dessverre ikke til utlandet.

Vi tar forbehold om eventuelle feil i vår lagerbeholdning. Dersom det skulle oppstå situasjoner der vi er utsolgt for en vare som er bestilt, vil det snarest gitt beskjed om dette og enhver betaling/reservasjon vil bli returnert/annullert.

Retur av varer 

Retur

Dersom du ønsker å returnere en vare, følger du samme fremgangsmåte som ved bruk av angrerett under.
 

Angrerett

Du har vanlig angrerett som angitt i angrerettloven hos Melis Design AS. Det betyr at du innen 14 dager etter du har mottatt varen kan gi beskjed om at du ønsker å angre ditt kjøp. Etter dette har du ytterligere 14 dager på å returnere produktet.
Innholdet må returneres ubrukt, med faktura og i originalemballasjen. Porto betales av kjøper. Ta vare på kvittering fra posten når du sender varen.

Vi sender angrerettskjema med din bestilling. 

Du trenger ikke å fylle ut og legge ved angreskjema, da dette ikke er nødvendig fra vår side. 

Bøker som returneres skal sendes til følgende adresse:

Melis Design AS
Skøyen allé 2
0667 Oslo

 

Reklamasjon

Er det feil eller mangler ved leveringen eller på varen, ta kontakt med oss via epost  så snart som mulig og innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Vi vil da finne den beste løsningen i samråd med deg.

Ved reklamasjon skal varen ikke sendes tilbake til oss før vi har avtalt en løsning.
 

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

 

Tilbakebetaling

Kort / Vipps
Har du betalt med kort eller Vipps, vil beløpet tilbakeføres til deg via vår betalingspartner med en gang vi har registrert returen. Vanlig behandlingstid for dette er 3-5 virkedager. 

 

Betalingsinformasjon

Alle priser er angitt i NOK og er inklusiv moms. Hos Melis Design AS  kan du betale med Vipps, Visa, MasterCard, og PayPal.

Vi belaster beløpet på ordren først etter at den er sendt.

Vi tilbyr ikke fakturabetaling.

  

Sikkerhet

Vi bruker QuickPay til å styre betalinger med MasterCard og Visa. Kortopplysningene krypteres med den såkalte SSL-protokollen (Secure Socket Layer). Det betyr at uvedkommende ikke kan lese kortnummeret eller annen informasjon under transaksjonen med QuickPay.

Opplysningene som gis av Selger oppbevares med det ene formål å kunne betjene deg som kunde og levere varene dine. Ved betaling og inntasting av kortopplysninger skjer dette direkte gjennom QuickPay. Derfor er kortopplysningene dine 100 %. Verken Melis Design AS eller andre har mulighet til å få adgang.

Visa/Mastercard stiller også garanti for forbrukernes penger ved handel på nettet. Som kunde er du sikret mot misbruk og har ingen egenrisiko.

E-poster og markedsføring

Som en del av kundeservicen vår sender vi i forbindelse med kjøpet en ordrebekreftelse, en bekreftelse på utsending av ordre.

 

Ikke hentede pakker

Melis Design AS tar 400 kr for pakker som ikke blir hentet for å dekke kostnadene våre. Hvis du bestilte et produkt og ombestemmer deg etter at vi allerede har sendt pakken, må du returnere pakken, ellers vil du bli belastet 400 NOK. Selvfølgelig får du tilbake hva produktet koster deg, men ikke noen fraktkostnader. Mer informasjon finner du i kjøpsbetingelsene §5 Angrerett / returrett.

 

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.